مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می دهد ویروس کرونا به تازگی علایم جدیدی از خود نشان داده و با عوارض پوستی و التهابات مرتبط با پوست نیز ظاهر می شود. در این گزارش به بررسی انواع این التهابات ناشی از کرونا می پردازیم.

دانشمندان به تازگی  دریافتند که کووید 19 دارای علائم جدیدی است که به نظر می رسد در نگاه اول هیچ ارتباطی با این بیماری ندارند. در ابتدا تصور می شد که کرونا صرفا یک بیماری تنفسی است.  این بیماری بسیار مسری معمولاً با تب ، گلودرد ، خستگی و مشکلات تنفسی همراه است. با گذشت چند ماه از شیوع گسترده این ویروس، به تدریج علایم جدید بیشتر و بیشتری در رابطه با آن کشف می شود.

بر اساس گزارش های پزشکی، برخی از افراد دارای کرونا با درد عضلانی و اسهال روبرو شدند. کودکان شروع به نشان دادن علائم التهابی و کبودی انگشتان کردند.

در حال حاضر متخصصان از ظهور انواع مختلف مشکلات پوستی روی برخی از افراد که آزمایش کرونا در آن ها مثبت بوده، خبر داده اند که این مساله موجب شگفتی پزشکان شده است. بر این اساس، بیش از 375 بیمار مبتلا به کرونا در کشور اسپانیا دارای نشانه های مشکلات و التهابات پوستی شناسایی شده اند. متخصصان دریافتند که این مشکلات پوستی در بیماران جوانتر شایع است و برای مدت زمان بیشتری ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری علم و فرهنگ سینا

خارش و التهاب پوست